. .
Logo

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex » Europa League
. AZ mist een hoop maar staat er goed voor tegen Jablonec Go back
Auteur Bericht
Johan
Beheerder
spacer
Reageren met citaat Profiel bekijken Stuur privébericht
Bericht Onderwerp: AZ mist een hoop maar staat er goed voor tegen Jablonec
AZ heeft een 2-0 voorsprong genomen in de tweestrijd met Jablonec. De ploeg van Gertjan Verbeek kreeg donderdagavond in eigen huis voldoende kansen om al verder uit te lopen op de Tsjechische opponent, maar evenals in de oefenwedstrijd tegen Kayserispor bleek dat AZ nog moeite heeft met scoren. Pontus Wernbloom kopte uit een corner de openingstreffer binnen en kort voor het einde zorgde Johan Berg Gudmundsson toch voor opgeluchte gezichten. Afronden blijft een probleem voor AZ, maar de ploeg heeft goede papieren om deze voorronde in de Europa League te overleven.

Verbeek moest het nog doen zonder de geblesseerde aanwinst Jozy Altidore en de Amerikaan werd gemist in de eerste officiële wedstrijd van het seizoen van AZ. De thuisploeg was vanaf het eerste fluitsignaal de bovenliggende partij, maar toch duurde het twintig minuten voordat de eerste serieuze kans van de wedstrijd een feit was. Maarten Martens kon vrij inschieten, maar mikte op de rug van Ruud Boymans, waardoor de enorme kans verloren ging. Bret Holman vond Michal Spit driemaal op zijn pad, terwijl uitblinker Charlison Benschop op de lat mikte.

Jablonec had niet de intentie om zelf de aanval te zoeken, maar werd via de counter toch een paar keer gevaarlijk. Kort voor rust kregen de bezoekers zelfs twee grote kansen om op een onverdiende voorsprong te komen, maar de lob van Marek Jarolim was net te hoog en de kopbal van Lubos Loucka kon op de doellijn nog net gepakt worden door Esteban Alvarado. De twee ploegen gingen daardoor met de gehate brilstand de rust in en vooral AZ mocht dat zichzelf aanrekenen: de ploeg was duidelijk sterker dan haar opponent, maar deed niets met de kansen die het kreeg.

In de tweede helft probeerde AZ de druk verder op te voeren, maar de ploeg had het nu zwaarder met Jablonec. Er vielen nauwelijks kansen te noteren, waardoor de irritatie bij de AZ-spelers zichtbaar toenam. Na een ruim kwartier in de tweede helft viel uit het niets echter toch de openingstreffer: de corner van Rasmus Elm werd hard binnengekopt door Wernbloom, waardoor AZ alsnog verdiend op voorsprong kwam. Kort hierna volgde direct een grote kans op een tweede goal, maar Boymans was te zelfzuchtig en zag invaller Gudmundsson over het hoofd.

Hoewel een 1-0 achterstand in Tsjechië nog wel goed te maken is, ging Jablonec verrassend genoeg plotseling op jacht naar de gelijkmaker. Daardoor kreeg AZ veel ruimte om voorin te voetballen, maar Boymans speelde erg teleurstellend en de overige aanvallers deden het in de zoektocht naar een tweede treffer niet veel beter. Doordat AZ met man en macht zocht naar goal nummer twee, kreeg ook Jablonec ruimte om tot kansen te komen. Spannend werd het zeker, maar Alvarado werd geen enkele keer serieus getest en hij zag AZ drie minuten voor tijd toch naar 2-0 uitlopen. Het schot van Gudmundsson werd van richting veranderd, waardoor AZ een veilige marge meeneemt naar Tsjechië.
justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Met twee tegen nul naar de tegenstander is niet echt een veilige marche,volgens mij .
Seán Ó Duíc
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
justin schreef:
Met twee tegen nul naar de tegenstander is niet echt een veilige marche,volgens mij .

Juist wel! Als AZ daar als eerste kan scoren moet Jablonec er al 4 maken.
En de Alkmaarse ploeg heeft kwaliteit genoeg om dat te voorkomen.
justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Seán Ó Duíc schreef:
justin schreef:

Ben ik nou gek of Veilig is ,als het water niet meer stijgt en je veilig op een terp staat,Kan me niet herinneren wie maar heb als eens beleeft dat het thuis 2-0 was en uit dik verloren,dus dan kun je niet over veilig praten.Az zit dus nog niet in een veilge haven.
Seán Ó Duíc
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
justin schreef:
Seán Ó Duíc schreef:
justin schreef:

Ben ik nou gek of Veilig is ,als het water niet meer stijgt en je veilig op een terp staat,Kan me niet herinneren wie maar heb als eens beleeft dat het thuis 2-0 was en uit dik verloren,dus dan kun je niet over veilig praten.Az zit dus nog niet in een veilge haven.

Als jij het je niet meer kunt herinneren zal het Ajax wel geweest zijn. Laughing
Of was het Heracles?
justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Nee in de periode van Willie van de Kuilen.,of was het de keu? Laughing
Berichten van afgelopen:   
.
.
.
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex » Europa League Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: