. .
Logo

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex » Het Home
. De Supportersbar Go back
Auteur Bericht
justin

spacer
Reageren met citaat Profiel bekijken Stuur privébericht
Bericht Onderwerp:
Doe Robert de groetjes Gio,hij komt bijna nooit op het forum.
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Ja het is toch jammer dat vele oude bekenden hier bijna of nooit meer komen. Achteraf hadden we nooit over moeten gaan naar het forum voetbal-supporters. Daar heb ik nu zoveel spijt van.
Micheltjuh

spacer
Bericht Onderwerp:
Johan schreef:
Ja het is toch jammer dat vele oude bekenden hier bijna of nooit meer komen. Achteraf hadden we nooit over moeten gaan naar het forum voetbal-supporters. Daar heb ik nu zoveel spijt van.

Snik Sad
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
de shoutbox werkt niet meer kan ik helaas niets aan doen dus gaan we hier maar een babbeltje maken....goedemiddag Laughing
Seán Ó Duíc
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Dan lag het toch niet aan mijn computer...

Nog 3 weken, dan barst hier in het Zuiden (ja Martin, en ook in Oldenzaal Laughing) het leukste volksfeest van het jaar weer los: carnaval!!! Laughing
En dan na Aswoensdag natuurlijk weer 6 weken "vasten". Wink

Seán Ó Duíc
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
De rayonhoofden zijn bij elkaar gekomen, het schuim was 2 vingers dik, dus....
Iet get oan in Braobant, we zen d'r klaor vur!!! Laughing
(het gaat door in Brabant... we zijn er klaar voor)

A.s. vrijdag barst het weer los! Cool

justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Het enigste wat er leuk aan is, zijn de praalwagens. Voor de rest kan het me gestolen worden,kan een vooroordeel zijn maar is carnaval ook niet een feest van handstastelijk heden naar het vrouwelijk schoon en hier en daar vreemd gaan,heb hier al eens verhalen over gehoord.
Seán Ó Duíc
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
justin schreef:
Het enigste wat er leuk aan is, zijn de praalwagens. Voor de rest kan het me gestolen worden,kan een vooroordeel zijn maar is carnaval ook niet een feest van handstastelijk heden naar het vrouwelijk schoon en hier en daar vreemd gaan,heb hier al eens verhalen over gehoord.

Dat is helaas wat velen boven de rivieren van carnaval denken inderdaad, dat alles maar mag en dat de dames alles maar toelaten.
Maar niks is minder waar!

Carnaval is een katholiek feest, dus al die import heeft hier sowieso niks te zoeken.
Bovendien draait carnaval niet om 3, 4 of 5 dagen zuipen tot je erbij neervalt, met carnaval kun je een paar dagen lekker uit je dak gaan (met of zonder alcohol, zonder alcohol kan het net zo goed) en even de boel de boel laten.
We hebben net de donkere dagen na Kerst achter de rug en na deze 4 dagen lol breekt de vastentijd aan (40 dagen tot Pasen).
Op Aswoensdag halen we 's morgens bij de mis een askruisje (de pastoor maakt dan met de as van de verbrande paastakjes van vorig jaar een kruisje op je voorhoofd) om je "ziel te reinigen" zodat je als het ware met een schone lei aan de vastentijd kan beginnen.

Carnaval is een feest van vele tradities. Ook is carnaval een feest waarbij de gevestigde orde flink op de hak wordt genomen. Veel steden krijgen een andere naam, vaak met "gat" of "donk" op het einde, de stad wordt als het ware een dorp (omgekeerde wereld dus).
In de optochten is het de bedoeling actuele situaties of situaties uit het afgelopen jaar op een humoristische manier op de hak te nemen.

De vastentijd is overigens niet hetzelfde als het "vasten" tijdens de Ramadan of zo, er mag gewoon overdag gegeten worden.
De bedoeling is dat je dingen waar je normaal moeilijk vanaf kan blijven (b.v. drinken, roken) voor (minimaal) 40 dagen opgeeft.
En op vrijdag wordt er geen vlees gegeten, alleen vis is eventueel toegestaan.
Als kind deden we vroeger trouwens alle snoepjes e.d. die we her en der kregen in een potje en pas met Pasen mochten we die snoepjes eten. Dat was voor ons kinderen ook een soort vasten. Wink
justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Zo te lezen zijn ze in Brabant nog behoorlijk gelovig,denk niet dat dit in Almelo nog zo is as kruisje ophalen,misschien een enkele daargelaten.
RvdB

spacer
Bericht Onderwerp:
Zo nog 1 nacht slapen en dan is het weer carnaval. 4 dagen feest hier in het Zuid-oosten van het land. Helaas moet ik weer werken Sad
spacer
Bericht Onderwerp:
justin schreef:
Zo te lezen zijn ze in Brabant nog behoorlijk gelovig,denk niet dat dit in Almelo nog zo is as kruisje ophalen,misschien een enkele daargelaten.

Ook niet allemaal hoor, ik toevallig wel. Wink
Seán Ó Duíc
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Zo, gistermiddag de Lampegatse Optocht gezien, was weer keigezellig. En 's avonds carnaval wezen vieren bij De Bolhoedjes, in het Pullman Cocagne Hotel, weer veel bekenden gezien. Laughing
Vanmorgen was ik van plan naar de carnavalsmis te gaan in de Stadskerk maar het regende zó hard... dus ben ik een uurtje later maar naar de "gewone" mis gegaan in onze eigen kerk. Smile
Vanmiddag even geen carnaval voor mij (al heb ik wel carnaval op de WDR op staan), vanavond weer naar het ijshockey, Eindhoven Kemphanen - Amsterdam Captials.
En morgen ga ik met Duitse vrienden waarschijnlijk naar de mooiste en grootste carnavalsoptocht van Europa: de Rosenmontagszug van Kölle, oftewel Köln. Alaaf!!! Laughing
justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Alaaf,alaaf,alaaf.
Seán Ó Duíc
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Helaas, het tripje naar Köln gaat niet door. Mijn chauffeur moest gisteren werken tot 03.00 uur (als beveiliger bij een carnavalsfeest) en dat watje wilde ook nog een paar uur slapen (we hadden anders om ± 08.00 uur naar Köln gereden). Laughing
Maar niet getreurd, ik kijk de Köller Rosenmontagszug gewoon op tv. En morgen naar Kaaiendonk (Oosterhout), met vrienden van me en hun dochtertje (9) gezellig naar de kinderoptocht en het kindercarnaval. Alaaf!!! Laughing
Helaas moet ik dan wel de Boerenbruiloft hier in Lampegat missen, da's altijd schitterend om te zien. Volgend jaar maar weer. Smile
Seán Ó Duíc
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Zo, carnaval zit er weer op. Ik heb het vanmorgen afgesloten door een askruisje te halen in de mis en (i.p.v. haring happen want ik lust geen rauwe vis) met worstenbroodjes. Laughing
Nu ben ik mijn nieuwe telefoon, een Samsung Galaxy S2 aan het verkennen. Very Happy
En Johan, ik heb nu inderdaad Whatsapp (stuurde je me laatst een sms'je over). Laughing
Berichten van afgelopen:   
.
.
.
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex » Het Home Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 7 van 8

Ga naar: