. .
Logo

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex » Eredivisie
. FC Twente Go back
Auteur Bericht
Johan
Beheerder
spacer
Reageren met citaat Profiel bekijken Stuur privébericht
Bericht Onderwerp: FC Twente
'Ook Saudi-Arabië lonkt voor Preud'homme'

Michel Preud'homme dreigt FC Twente na één seizoen alweer te verlaten. Naast de interesse van Olympique Lyon is er ook belangstelling vanuit Saudi-Arabië.

Preud'homme kan in de oliestaat aan de slag als bondscoach, schrijft Het Laatste Nieuws. De trainer zou FC Twente reeds hebben ingelicht over de aanbieding die hij heeft gekregen. Ook een niet bij naam genoemde topclub uit Saudi-Arabië is geïnteresseerd.

Emilio Ferrera zou door Preud'homme zijn benaderd om mee te gaan als assistent-trainer. De Belgische voetbaltrainer zei alvast 'ja' op het voorstel van zijn collega. Het tweetal kan een lucratief contract tekenen tot en met het WK van 2014.

In Lyon is Preud'homme de belangrijkste kandidaat om Claude Puel op te volgen. De Fransman staat op het punt ontslagen te worden. Preud'homme weigerde afgelopen weekend om op dat gerucht in te gaan. "Ik geef op dit ogenblik geen reactie", sms'te hij vanaf zijn vakantie-adres in Turkije.
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Visies Kluivert en FC Twente stroken met elkaar

FC Twente heeft definitief Patrick Kluivert weten aan te stellen als trainer van het beloftenelftal. De voormalig topspits is in Enschede de opvolger van de Belg Jos Daerden. Kluivert toont zich tevreden met zijn nieuwe baan.

"Dit is precies wat ik voor ogen had na mijn vertrek bij NEC", reageert Kluivert, die voor twee jaar tekende, op de website van Sport-Promotion. "Ik voelde vorig seizoen al dat ik klaar was voor meer verantwoordelijkheid.
Bij FC Twente krijg ik alle gelegenheid."

Kluivert koos weloverwogen voor het tweede elftal van de Tukkers. "Als je landskampioen wordt, de Johan Cruijff Schaal en de beker wint, dan zit er een succesvol en helder beleid achter wat er op het veld gebeurt. Dat bleek ook in de gesprekken die ik met de club heb gehad. Ik heb er gewoon echt veel zin in om hier deel van uit te maken", legt de topscorer aller tijden van Oranje uit.

Voorzitter Joop Munsterman is in zijn nopjes met de komst van de oud-speler van onder meer Ajax, FC Barcelona en AC Milan. "Het is geweldig dat een speler met zulke internationale ervaringen de trainersstaf van FC Twente gaat versterken", vertelt de preses. "De voetbalvisie van Patrick strookt met onze toekomstgedachten. Hij kan spelers individueel beter maken. Dat heeft hij bewezen bij NEC."

Met die woorden doelt Munsterman op Björn Vleminckx, die bij NEC topscorer van de Eredivisie werd. Kluivert: "Ik heb uiteraard veel met Björn gewerkt afgelopen seizoen. Maar ik heb natuurlijk veel meer gedaan bij NEC, dan alleen de spits trainen. Hij moest ook aanvoer krijgen, van de flankspelers, vanuit het middenveld. Er moet een idee achter zitten, met als einddoel de goal. Daar heb ik veel tijd in geïnvesteerd. En dat zal ik ook bij FC Twente gaan doen."
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Twente wil zondag uitsluitsel van Preud'homme

Michel Preud'homme heeft tot en met zondag de tijd gekregen om te onderhandelen met Al-Shabab. FC Twente-voorzitter Joop Munsterman wil uiterlijk eind deze week duidelijkheid van de Belgische trainer.

Munsterman wil de mogelijke overstap van Preud'homme naar Saudi-Arabië in principe niet tegenhouden. "Hij kan daar drie keer zoveel verdienen", zegt de voorzitter tegen RTV Oost. "Dan is het niet verstandig om hem te verbieden om te gaan onderhandelen."

Preud'homme heeft nog een contract voor twee seizoenen bij FC Twente. Zodoende zal Al-Shabab een afkoopsom moeten overmaken aan de Enschedese club wanneer de betrokken partijen tot een akkoord komen. Tot en met zondag is daarvoor de gelegenheid geboden.
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Preud'homme definitief weg bij FC Twente

Michel Preud'homme heeft na een jaar alweer afscheid genomen van FC Twente. De Belgische oefenmeester gaat in op de aanbieding van Al-Shabab, meldt FC Twente op het digitale thuis.

"Ik heb met veel plezier gewerkt bij FC Twente", zegt de 52-jarige Belgische oefenmeester. "Het is een fantastisch jaar geweest zowel qua resultaat voor de club als ook voor mezelf. Elke thuiswedstrijd weer werd ik enorm geraakt door het 'you ‘ll never walk alone' van de geweldige supporters. De terugkomst vanuit Amsterdam, de laatste competitiedag, was er een om nooit te vergeten."

"De samenwerking met het bestuur, de selectie, de technische staf, maar ook de medewerkers heb ik als zeer prettig ervaren", vervolgt de voormalig doelman zijn verhaal. "Het is heel fijn dat het bestuur begrip heeft gehad voor de situatie. In goede harmonie zijn wij tot een oplossing gekomen. Ik wens FC Twente het allerbeste voor de toekomst, die ziet er zeer rooskleurig uit. Daar twijfel ik geen moment aan."

Preud'homme greep met de Tukkers op de laatste speeldag naast de landstitel in Nederland, wel wist hij de KNVB-beker en de Johan Cruijff Schaal te winnen. Er was ook persoonlijk succes voor de oefenmeester, door de trainers in het Nederlands betaalde voetbal werd hij gekozen tot trainer van het jaar.
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
'FC Twente meldt zich officieel voor Fer'

FC Twente heeft zich de interesse voor Leroy Fer officieel kenbaar gemaakt. De club uit Enschede heeft in Rotterdam aangeklopt voor de middenvelder van Feyenoord, meldt het Algemeen Dagblad.

Jeugdinternational Fer kan een nieuw contract tekenen bij Feyenoord, in Enschede ligt er voor de middenvelder echter ook een meerjarig contract klaar. De club van trainer Mario Been heeft gemengde gevoelens bij de belangstelling van FC Twente voor Fer. Sportief gezien wil Feyenoord de jongeling behouden, financieel gezien is een lucratieve transfer nodig in de Kuip.

Naast FC Twente hebben diverse tussenpersonen zich de afgelopen weken gemeld bij Feyenoord. De Italiaanse clubs Fiorentina en Napoli zouden interesse hebben, Fer liet toen zelf al doorschemeren geen interesse te hebben in een overstap naar de Serie A. Hij noemde Feyenoord ook een grotere club dan FC Twente. "Alleen is het niveau bij Twente wel hoger dan bij Feyenoord."

De Rotterdammers willen een nieuw 'De Guzman-scenario' voorkomen. De aanvallend ingestelde middenvelder liep afgelopen zomer transfervrij de deur uit. Het is echter niet zo dat Fer, en ook Georginio Wijnaldum, bij het niet tekenen van een nieuw contract voor weinig geld de deur uitlopen. Clubs moeten miljoenen op tafel leggen om de talentvolle spelers op te halen. Feyenoord heeft NEC-speler Lasse Schöne in beeld als eventuele
Conti

spacer
Bericht Onderwerp:
Zelf zou ik liever Wijnaldum zien dan Fer.
Fer is een goede voetballer, echter ik vinnd een nadeel dat Fer niet echt handig is op de vierkante meter.
spacer
Bericht Onderwerp:
Heb ook al gehoord ze zowel Fer als Wijnaldum wilden hebben. Maar goed we zullen het zien het is nog lang geen 31 augustus, dus er kan nog van alles gebeuren. En Conti ben je tevreden met Co als de nieuwe trainer?
justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Ben niet meer van deze wereld,ontzettend druk,dus niet veel het nieuws gevolgd,is het zeker dat Co bij Twente gaat werken?
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Munsterman kondigt komst Adriaanse aan

Co Adriaanse gaat als hoofdcoach aan de slag bij FC Twente. Dat heeft voorzitter Joop Munsterman maandagmiddag bekendgemaakt. De 63-jarige trainer wordt volgende week maandag bij de club uit Enschede gepresenteerd.

Munsterman kon nog niet zeggen voor hoeveel jaar Adriaanse gaat tekenen bij FC Twente, als opvolger van de naar Saudi-Arabië vertrokken Belg Michel Preud'homme. De verwachting is dat de geboren Amsterdammer, die in 2005 voor het laatst in het Nederlandse profvoetbal (AZ) werkzaam was, zich slechts voor één seizoen verbindt aan de Tukkers.

"Laat ik daar nu nog maar niet al te veel over zeggen", gaf Munsterman aan. "We zijn in hoofdlijnen rond. Volgende week komt hij naar FC Twente en dan zal er meer duidelijk zijn."

Munsterman toonde zich verguld met Adriaanse als nieuwe technische baas. "Hij is eigenzinnig en dat past wel bij ons", liet de preses weten. "We willen bovendien een team gaan opbouwen met spelers uit onze eigen jeugdopleiding. Co staat bekend als een trainer die veel talenten laat doorstromen in zijn selectie. Dat heeft hij bij al zijn vorige clubs laten zien."

Munsterman beaamde ook dat Adriaanse van een gedisciplineerde aanpak houdt. "Maar onze vorige trainers Rutten, McClaren en Preud'homme waren daar ook goed in. Co wilde graag naar FC Twente en wij wilden graag Co. Hij is nog zo fit als een hoentje. En hij is heel ambitieus. Onze eerste doelstelling is rechtstreekse plaatsing voor Europees voetbal."

FC Twente begon maandag in Hengelo met de eerste training voor het nieuwe seizoen. Munsterman zei het geen probleem te vinden dat Adriaanse pas vanaf volgende week voor de groep staat. "Het gaat tenslotte om een kwaliteitsfunctie. Je moet je niet laten opjagen bij de invulling daarvan. Dan komt je misschien tot een verkeerde keuze waarvan je later spijt hebt."

In Nederland werkte Adriaanse verder bij PEC Zwolle, FC Den Haag, Willem II en Ajax. Na zijn vertrek bij AZ had hij vijf verschillende werkgevers in het buitenland. Met Porto (Portugal) en Red Bull Salzburg (Oostenrijk) werd hij kampioen. Met Porto won hij ook nog eens de nationale beker.
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
FC Twente verwelkomt Ghanese 'Idols-winnaar'

FC Twente-trainer Co Adriaanse kan binnenkort Arago Jamal verwachten op de training. Jamal is een negentienjarige Ghanees die op bijzondere wijze profvoetballer is geworden.

Twee jaar geleden won Jamal een talentenjacht waar een paar honderd jonge Ghanezen aan deelnamen. Daarmee verdiende hij een contract bij Berekum Chelsea, dat de stage van het talent in Enschede meldt.

Met het tweede elftal van Berekum Chelsea won Jamal onlangs een toernooi in het Duitse Ostrach. Mogelijk dat FC Twente hem daar op het spoor kwam.
justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Leuk dat ie idols heeft gewonnen,maar ik hoop dat ie zamen met z,n voetbal maatjes een toontje lager zal zingen de aankomende competitie,en het mag ook nog wel eens goed vals zijn. Laughing
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Tiendalli verlengt na goed gesprek in Enschede

Dwight Tiendalli heeft een nieuw contract getekend bij FC Twente. De verdediger, die in het bezit van een aflopende verbintenis was, tekende een éénjarige verbintenis bij de club.

De verdediger speelt sinds het seizoen 2009/2010 bij FC Twente. In totaal maakte hij reeds 44 keer zijn opwachting in de Eredivisie. Tiendalli leek te vertrekken bij Twente, maar keerde terug op dat besluit. De oud-speler van onder meer Feyenoord en FC Utrecht heeft nu besloten een seizoen vast te plakken aan zijn verblijf in Enschede. Daarbij speelde trainer Co Adriaanse een grote rol.

"Ik ben blij dat ik ook komend seizoen speel voor FC Twente, want ik heb het hier uitstekend naar mijn zin. Nadat ik een goed gesprek heb gehad met de nieuwe trainer Co Adriaanse zijn we er snel uitgekomen. Adriaanse kent mij nog uit de jeugd van Ajax en gaf aan mij graag bij de selectie te hebben komend seizoen, daaruit spreekt vertrouwen en dat is voor mij belangrijk", zegt Tiendalli op de website van FC Twente.
justin

spacer
Bericht Onderwerp:
Het zou toepasserlijker zijn geweest als Tiendalli z,n tiende seizoen had kunnen pakken,maar leuk voor hem en denk ik de twente suporters.
Tukkerbird

spacer
Bericht Onderwerp:
Feyenoord wijst bod op Fer af
Geschreven door Bjorn op 01 juli 2011 om 10:38 | Bron: Algemeen Dagblad

FC Twente heeft geprobeerd om Leroy Fer binnen te hengelen, maar dat is vooralsnog niet gelukt. Feyenoord heeft de bekerwinnaar donderdag gevraagd om geen moeite meer te doen. De Tukkers zouden met een veel te laag bod zijn gekomen, dat door de Rotterdammers resoluut van tafel is geveegd.

Door het te lage bod deed Feyenoord ook geen tegenvoorstel. De club uit Rotterdam-Zuid wil naar verluidt zo'n vijf miljoen euro voor de middenvelder. Technisch directeur Martin van Geel liet al weten veel moeite te doen om Fer te behouden. De club raakte Georginio Wijnaldum al kwijt aan PSV.

Fer krijgt dit weekeinde een ultiem aanbod van Feyenoord om zijn contract open te laten breken en met minimaal twee seizoenen te verlengen.

2,5 miljoen vind ik een mooi bedrag voor Fer met nog een éénjarig contract, Twente moet gewoon niet meer willen betalen.
Dat feyenoord er 5 voor vraagt is hun goed recht, als Joop maar niet toe hapt
Twisted Evil
spacer
Bericht Onderwerp:
Helemaal mee eens laat een ander maar meer betalen. En anders loopt hij volgend jaar gratis de deur uit.
Berichten van afgelopen:   
.
.
.
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex » Eredivisie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

Ga naar: