. .
Logo

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex » Eredivisie
. FC Utrecht Go back
Auteur Bericht
justin

spacer
Reageren met citaat Profiel bekijken Stuur privébericht
Bericht Onderwerp:
Seán Ó Duíc schreef:
justin schreef:
Seán Ó Duíc schreef:
justin schreef:
Zou de naam Sneijder al garant staan? Zit te denken aan Jordi (de zoon van) was toch ook geen wereldvoetballer.

Maar die heeft wel een realistischer kijk op voetbal (op alles eigenlijk) dan zijn vader! Laughing
En ook niet zo'n egotripper. Laughing

Ja dat kun jij weten Gio.
Heb die Jordi nog nooit horen praten op tv,zo beroemd is ie.
Maar had deze reactie wel verwacht van een jaloerse PSV suporter. Wink

Sorry, foutje. Ik haalde even 2 mensen door elkaar: dat was Youri Mulder die ik in gedachten had. Die heeft wél een (veel) realistischer kijk op alles dan zijn vader. Smile
Maar Jordi Cruyff.... nee, die hoor je inderdaad zelden of nooit op tv.

Excuses aanvaard Gio. Laughing
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
Koeman is FC Utrecht beu en gooit handdoek

Erwin Koeman heeft zijn contract bij FC Utrecht ingeleverd. Dat laat de club dinsdag weten. Jan Wouters neemt het stokje over van de vertrokken hoofdtrainer.

FC Utrecht laat op de officiële website weten dat de samenwerking tussen club en trainer op verzoek van Koeman tot een eind komt. Koeman is van mening dat 'de werkomstandigheden niet conform zijn eisen en wensen zijn'. Verschillende gesprekken tussen beide partijen hebben de lucht niet kunnen klaren.

De club uit de Domstad laat optekenen dat het op korte termijn niet aan de voorwaarden zoals Koeman deze wenst kan voldoen. FC Utrecht heeft daardoor besloten in te stemmen met het verzoek van Koeman de samenwerking te beëindigen.

Koeman was sinds afgelopen zomer werkzaam in Utrecht. De oud-trainer van onder meer Feyenoord en voormalig bondscoach van Hongarije nam het stokje over van Ton Du Chatinier. Zijn assistent Wouters is tot het einde van het seizoen interim-trainer bij FC Utrecht.

In de ogen van Koeman zijn de faciliteiten op het trainingscomplex van de club onvoldoende om goed te kunnen werken, vertelt hij aan het Algemeen Dagblad. "Vanaf dag één heb ik dit aangegeven bij de directie. Het zag er niet naar uit dat dit snel verbeterd kon worden", verklaart Koeman dinsdag.

"Ik neem het mijzelf kwalijk dat ik niet vooraf een goed beeld heb gekregen van de werkomstandigheden op Zoudenbalch. Ideaal krijg je het nooit. Maar er is daar geen rust, geen privacy en geen prettige sfeer", aldus de oud-international, die zich steeds vaker irriteerde.

Koeman: "Ik kan mijn ei niet kwijt, mis professionalisme. Het was een verkeerde keus om naar FC Utrecht te gaan. Op dit moment passen FC Utrecht en ik niet bij elkaar."

"Ik had een contract voor één jaar en kon er niet op wachten tot de dingen verbeterd waren. Ik besef dat ik hierdoor imagoschade oploop in mijn carrière. Ik ben nog niet financieel onafhankelijk, maar ik heb voor mijn gevoel gekozen", vervolgt Koeman zijn betoog. Om vervolgens een voorbeeld te geven.

"Het spelershome wordt gekscherend 'de vissenkom' genoemd. Iedereen kan daar naar binnenkijken. De spelers hebben daar geen rust en privacy, als ze een potje staan te darten kan iedereen dat zien."

"Alle trainers van de jeugdelftallen lopen daar ook rond. Ik kan niet zomaar even met iemand één-op-één praten, want daar is het te druk voor. Dan moest ik altijd op zoek naar een rustig plekje ergens."
Johan
Beheerder
spacer
Bericht Onderwerp:
FC Utrecht moet pas op de plaats maken

Om de spelerssalarissen te kunnen betalen moest grootaandeelhouder Frans van Seumeren afgelopen maand met acht ton bijspringen bij FC Utrecht. Om gezond te worden moet de club uit de Domstad nog meer saneren.

"We moeten eerlijk zijn naar onze supporters", zegt algemeen directeur Wilco van Schaik tegenover het Algemeen Dagblad. "Niet zeggen dat we om plek vijf strijden of zes tot en met twaalf, terwijl het eerder acht tot twaalf zal zijn. Na mooie jaren, inclusief Europees voetbal, is dat het reële verhaal."

"Het moet van de jeugd komen", vervolgt Van Schaik zijn verhaal. "En net als Feyenoord en FC Groningen hebben we transfers nodig. Verkopen we komende zomer een speler voor vijf miljoen dan moeten we 2,5 miljoen herinvesteren. Via slim scouten haal je daar twee, drie spelers van het kaliber Dries Mertens voor terug. Zo willen we binnen drie jaar weer een stabiele subtopper worden. Als je als club drie jaar op een rij gemiddeld tien miljoen euro te veel uitgeeft, komt de ommekeer niet in één seizoen."

In november noteerde Utrecht rode cijfers van 9,2 miljoen euro, op dit moment gaat het echter nog slechter. De problemen zijn groter geworden omdat debiteuren 'te laat betalen'. FC Utrecht kon de salarissen een keer niet betalen, moet spelers verkopen en de doelstellingen bijstellen, toch is Van Schaik niet alleen pessimistisch. "Ik sluit niet uit dat zoiets met de salarissen weer een keer gebeurt, maar de bodem is in zicht en we hebben alles goed in kaart nu."
Berichten van afgelopen:   
.
.
.
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex » Eredivisie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: