We zullen zien B045 wat Roda er van bakt,denk zelf dat een Roda toch minimaal bij plek 7a8 moet spelen.
B045
Di Aug 02, 2011 11:12 am
Onderwerp:
denk dat Roda Jc Kerkrade, zoals het tegenwoordig genoemd dient te worden overal , misschien zelfs weer voor hoge scores kan zorgen, het team is in de voorbereiding aardig goed naar elkaar toe gegroeid en we hebben goede spelers gehaald op de plekken waar belangrijke spelers vertrokken zijn...
nu is het hopen dat dit team wel bij elkaar kan blijven _________________ Voetbal zonder ULTRAS is niks!!!
Micheltjuh
Di Aug 02, 2011 9:37 pm
Onderwerp:
We zullen zien wat het seizoen gaat brengen, ik ga er niet te veel op vooruit lopen. Zou mooi zijn als we vorig seizoen weer evenaren, dan ben ik al dik tevreden.
B045
Do Aug 04, 2011 5:17 pm
Onderwerp:
Van Veldhoven: "Janssen had unieke kwaliteiten"
Van Veldhoven: "Janssen had unieke kwaliteiten" Roda JC had als één van de eerste clubs in de Eredivisie de selectie rond. De zoektocht naar een opvolger voor de naar FC Twente vertrokken Willem Janssen was nog het meest lastig voor coach Harm van Veldhoven.
Toch denkt Van Veldhoven het vertrek van de middenvelder aardig hebben kunnen opvangen. "Willem is Willem. Die had unieke kwaliteiten en bleef maar lopen. Waar we naar op zoek waren was een nummer tien met veel diepgang. Die hebben wij gevonden in Davy De Beule. Daarnaast heb ik met Adil Ramzi een mooi alternatief op die positie", aldus de coach tegenover het Algemeen Dagblad.
Roda JC wil ook komend seizoen aantreden in een 4-4-2 formatie, met veel lopende mensen. "Daar hebben we hen natuurlijk ook op geselecteerd, maar ook op basis van kwaliteit en mentaliteit. Ze willen hard werken. Dat wordt in deze streek erg gewaardeerd. Op dat gebied zijn we er zeker niet op achteruit gegaan."
Bron: voetbalprimeur _________________ Voetbal zonder ULTRAS is niks!!!
B045
Do Aug 04, 2011 5:18 pm
Onderwerp:
Voorbeschouwing Roda JC seizoen 2011 - 2012
Roda JC eindigde vorig seizoen op de 6e plaats maar sneuvelde vervolgens in de playoffs om Europees voetbal in de 1e ronde. Maar na het dramatische seizoen 2008-2009 wist het nu wel voor de tweede maal op rij in het linkerrijtje te eindigen. De vraag is echter of het volgend seizoen ook zo makkelijk zal gaan, want het halve basisteam van vorig jaar is deze zomer uit Kerkrade vertrokken.
De Belgen De Fauw en Huysegems vertrokken naar hun geboorteland, Kah koos voor het geld en ging naar Qatar, Janssen vertrok naar bekerwinnaar FC Twente, aanvaller Hadouir maakte de overstap naar Alemannia Aachen dat uitkomt in de 2e Bundesliga en Skoubo vertrok naar het Deense Odense BK. Verder vertrokken ook Addo, Lachambre en Bodor.
Een hele waslijst aan spelers dus van wie velen regelmatig hun opwachting maakten in de basiself. Om deze leegte aan te vullen kwam er ook een hele vloot met nieuwe spelers die het volgend jaar in Kerkrade zullen moeten laten zijn. Zo kwam Donald over van Ajax, keerde Ramzi terug uit Qatar en uit België kwamen Monteyne, De Beule en Malki. Verder kwamen Fledderus, spelmaker bij Heracles Almelo, Broekhof, Biemans en Vukovic hun geluk beproeven in Limburg. Stuk voor stuk spelers die het nieuwe van een middenmotor aan moeten kunnen, maar nog wel tot een team gesmeed dienen te worden.
In de voorbereiding waren de resultaten echter hoopgevend en dus zal Roda JC weer voor een plaats in het linkerrijtje gaan. Desondanks zal Roda JC wel wat verzwakt zijn ten opzichte van het vorig seizoen en het zal dus niet vanzelf gaan dit seizoen. De mentale weerbaarheid zal dus op de proef worden gesteld.
Bron: Overig _________________ Voetbal zonder ULTRAS is niks!!!
B045
Vr Aug 05, 2011 7:12 pm
Onderwerp:
EXCLUSIEF - Interview met Martijn Monteyne
EXCLUSIEF - KERKRADE – Martijn Monteyne (26) heeft in België bijna driehonderd duels gespeeld, maar is in Nederland nog vrij onbekend. De aanvallend ingestelde rechtsback hoopt dat zijn nieuwe club Roda JC Kerkrade net zo goed presteert als afgelopen seizoen. Minstens.
Hij kan zich het bewuste moment nog heel goed voor de geest halen. Het is de 27ste minuut van de wedstrijd tussen Roda JC Kerkrade en Malaga en Monteyne gaat een duel aan met Julio Baptista. De bal komt laag voor en de verdediger wil niet dat zijn tegenstander in scoringspositie kan komen. Een botsing volgt en scheidsrechter Ed Janssen legt het leer op de stip. Lekker dan, dacht Monteyne, want volgens hem was er niet zo veel aan de hand. "We haakten in elkaar en hij valt op de grond. Vooruit maar, er is nu niet veel meer aan te doen", vertelt de Belg drie dagen na de wedstrijd tegenover Voetbal Centraal. Gelukkig voor Monteyne komt Roda JC Kerkrade terug in de wedstrijd. Jagos Vukovic werkt een bal tegen de touwen en geeft zijn ploeg hoop op meer. Maar oh wonder. In de allerlaatste minuut zorgt invaller Diego Buonanotte met een heerlijke voetbeweging voor de 1-2. De Limburgers balen, de Spanjaarden juichen. Roda JC Kerkrade speelde met beleving, maar bleef met lege handen achter.
Veranderingen
Het was de enige keer dat Roda JC Kerkrade verloor in de oefencampagne en dus is Monteyne te spreken over de voorbereiding van zijn ploeg. Zes keer werd er gewonnen, een keer pakte het team van trainer Harm van Veldhoven een punt. Ook de trainingsarbeid beviel de Belg wel. "We hebben een voldoende conditionele basis gelegd. Iedereen is de voorbereiding goed doorgekomen en we hebben geen blessures opgelopen. Dat is toch belangrijk voor de rest van het seizoen", zegt hij. "Toen ik hier kwam, kende ik mijn medespelers nog niet, maar de ploeg raakt steeds beter op elkaar ingespeeld. De wedstrijden tegen Malaga en Club Brugge (2-2, red.) waren daar een goed voorbeeld van. De bal ging lekker rond en de linies sloten goed op elkaar aan. Daarover ben ik zeer tevreden."
Uitdaging
Wie tijdens de voorbereiding fan is geworden van de 26-jarige Belg heeft geluk, want Monteyne loopt nog wel even rond bij Roda JC Kerkrade. Hij zette zijn handtekening onder een vierjarig contract en is niet van plan om snel weer weg te gaan. "Ik heb niet lang hoeven twijfelen toen Roda belde", vertelt hij. "De club was zeer persoonlijk en direct. 'We hebben een rechtsback nodig en je kunt voor vier jaar tekenen', zeiden ze. "Ik ben altijd standvast geweest en zit graag langere tijd bij een club. Waar ik me goed voel blijf ik wel een tijdje dus hopelijk hier ook." Want Monteyne voelt zich nu al goed. Hij heeft nog geen competitieduel gespeeld, maar hoorde mooie verhalen over de Eredivisie. Natuurlijk speelt het sportieve aspect ook een rol. "Roda heeft het vorig jaar heel goed gedaan met de zesde plek. Het is voor mij de uitdaging om nu net zo hoog te eindigen of die prestatie te verbeteren."
Monteyne is een aanvallend ingestelde speler. Een soort Roberto Rosales, die graag mee naar voren gaat en de bal vervolgens inlevert bij de spits. "Maar je belangrijkste taak is verdedigen, ik denk dan ook als een verdediger", geeft Monteyne aan. "Je moet op zoek gaan naar het evenwicht." De Belg constateerde al snel na zijn komst in Nederland dat het volgens de Hollandse school normaal is om als back je meters te maken. En dus stoomt hij in de wedstrijden lekker op langs de lijn. Erg vindt hij dat niet, want in België had hij daar ook al ervaring mee. "Ik deed niet anders bij Roeselaere en Germinal Beerschot Antwerpen, was het gewend. Volgens mij gaat het me ook wel goed af, dus ik vind het prima zo", zegt hij. "Ik wil mijn medespelers ook een beetje mentaliteit en karakter meebrengen. Laten zien dat je iedere wedstrijd honderd procent moet geven. Ik ben een agressieveling in de goede zin van het woord."
Tuinvoetbal
De naam Monteyne mag dan in Nederland nog niet zo bekend zijn, in België weten veel voetbalfans wie hij is. Dat is ook niet zo gek, want de rechtsback speelde voor Roeselaere en Germinal Beerschot Antwerpen bijna driehonderd duels. Verwar hem overigens niet met Pieter-Jan Monteyne, want dat is zijn broer. Ze voetbalden vier jaar samen bij Beerschot, maar gingen daarna hun eigen kant op. Pieter-Jan speelt nu bij RAEC Mons, Martijn vertrok naar Roda. "We spreken elkaar af en toe nog wel. Hij is hier nog niet geweest, maar zal zeker eens komen kijken." De tijd dat de gebroeders Monteyne samen over voetbal praten, dateert namelijk al uit de jaren dat ze net konden lopen. Samen met hun pa trapten ze een balletje in de tuin van hun huis. Omdat die vrij groot was, hadden ze alle ruimte om hun gang te gaan. Maar met Martijn als rechtsback en Pieter-Jan als linksback hadden ze wel een probleem: wie moest er nu de ballen afmaken? "Mijn vader", grijnst Martijn. "Alleen op een gegeven moment hield ie het niet meer vol. Wij werden beter, hij werd ouder, dus toen was het over met de pret. Maar dat waren prachtige tijden hoor", blikt de Belg terug.
Na zijn hoogtijdagen als tuinvoetballer vertrok Monteyne naar Roeselaere. Bij Beerschot werkte hij samen met Van Veldhoven, de huidige trainer van Roda JC. De oefenmeester noemde zijn pupil een belangrijke pion. "Dat was inderdaad een succes, want we wonnen onder andere de Belgische beker. Mijn contract liep deze zomer af en dat wist hij ook. Toen hij in februari contact met me opnam, was hij dan ook heel positief. Ook Martin van Geel, die toen nog technisch directeur was, benaderde mij heel professioneel. Ik hield daar goede ervaringen aan over en had op een gegeven moment mijn keuze gemaakt. Nu ik een tijdje meetrain, denk ik dat ik de juiste beslissing heb genomen. Een basisplaats is nu mijn doel. Ik ben gekomen om te spelen en niet om op de bank te zitten."
Diversiteit
Naast zijn doel om bij de startende elf te horen, hoopt Monteyne met Roda JC Kerkrade de play-offs te behalen én ze eens te winnen. Toch weet ook de rechtsback dat het zo vroeg in het seizoen niet slim is om verwachtingen uit te spreken. "Wij hebben in ieder geval een sterk team met veel verschillende spelers. Het middenveld is bijvoorbeeld heel divers. Sommige spelers zijn echte lopers, andere jongens lopen goed tussen de linies. Naast veel voetballers die al wat langer onder contract staan bij Roda spelen er hier ook veel talenten. Denk aan Wiljan Pluim. Die gaat het maken in de eredivisie, misschien kan hij het hoger ook wel laten zien. Het is denk is zaak om te bevestigen met Roda JC dat we weer bovenin mee kunnen draaien." Vorig seizoen verloor Roda JC Kerkrade voor de winterstop slechts drie keer. Kan de club die prestatie evenaren? "Welja, waarom niet? Als we goed beginnen en de eerste wedstrijd winnen van FC Groningen zitten we direct in een goede flow. We hebben dit seizoen wel wat nieuwe spelers in moeten passen, maar de basis is gebleven. Het moet in ieder geval mogelijk zijn om thuis de punten te pakken en dan zien we wel wat er komt. Mijn ambitie is om bij de eerste negen te eindigen en misschien nog wel iets hoger. Deze spelersgroep heeft heel veel mogelijkheden. Onze grote kracht is dat we steeds beter gaan communiceren op het veld. Iedereen weet waar hij moet lopen en wat er van hem verwacht wordt. Er kunnen hier daarom hele positieve dingen gaan gebeuren dit seizoen."
Maarten de Jong // Voetbal Centraal _________________ Voetbal zonder ULTRAS is niks!!!
B045
Vr Aug 05, 2011 7:14 pm
Onderwerp:
Van Veldhoven heeft ‘meer kwaliteit’ en mikt op bereiken play-offs
Roda JC Kerkrade eindigde afgelopen seizoen als zesde in de eindrangschikking van de Eredivisie, maar ondertussen is er veel veranderd bij de Limburgers. Er zijn zestien spelers vertrokken en tien nieuwelingen binnengehaald. Eén factor is in ieder geval constant: Harm van Veldhoven is nog altijd de hoofdtrainer van Roda. De oefenmeester mikt op het bereiken van de play-offs.
/
“Een overwinning tegen FC Groningen zal vertrouwen geven waardoor we als team nog meer kunnen doorgroeien”, laat Van Veldhoven optekenen op de clubwebsite van Roda. “Wel merk ik dat de doelstellingen de laatste tijd naar boven zijn bijgesteld. Hoewel we realistisch moeten blijven, is het bereiken van de play-offs dit seizoen onze ambitie. Als ons dat voor de derde keer op rij lukt, hebben we ons weer echt tot een stabiele Eredivisieclub ontwikkeld.”
Roda JC versterkte zich met onder anderen Mitchell Donald, Mark-Jan Fledderus, Bart Biemans, Adil Ramzi en Leon Broekhof. Hoewel de selectie met vijf spelers is ingekrompen, denkt Van Veldhoven ‘nu over meer kwaliteit te beschikken’. Roda begint de competitie zaterdag met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen. _________________ Voetbal zonder ULTRAS is niks!!!
Johan
Beheerder
Wo Aug 31, 2011 11:42 am
Onderwerp:
Roda JC heeft Poolse huurling van Porto binnen
Pawel Kieszek komt de rest van het seizoen op huurbasis uit voor Roda JC Kerkrade. De Poolse goalie wordt door de Kerkradenaren gehuurd van de Portugese topclub FC Porto.
De 27-jarige doelman kwam in het verleden uit voor onder meer Polonia Warschau, SC Braga en speelde op huurbasis in Griekenland. In 2010 maakte hij de overstap naar FC Porto. Afgelopen week was de doelman op proef in Limburg. Hij maakte voldoende indruk om een tijdelijk dienstverband in de wacht te slepen.
"Pawel heeft ons tijdens zijn stageperiode kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten. Wij zijn blij dat we na het vertrek van Tyton een volwaardige vervanger hebben kunnen vastleggen", zegt technisch directeur Gerard Wielaert op de officiële website van Roda JC.
Wielaert: "Roda JC Kerkrade heeft inmiddels positieve ervaringen met Poolse keepers en we gaan ervan uit dat Pawel deze traditie voort zal zetten."
Micheltjuh
Vr Sep 02, 2011 5:50 pm
Onderwerp:
Nou ben eens benieuwd, maar aangezien ik niet zo heel erg positief ben momenteel over Prius kan dit alleen maar een aanwinst zijn. Hopelijk kan Prius door meer ervaring op te doen ook op een hoger niveau komen. Het niveau van Tyton verlang ik niet van hem, want eerlijk gezegd denk ik niet dat dát er bij hem in zit.
Micheltjuh
Zo Feb 12, 2012 1:54 pm
Onderwerp:
Records lonken voor Malki dankzij productie bij Roda
Als Sanharib Malki (2 zijn scoringsdrift van de voorbije maanden weet vast te houden, schrijft hij aan het einde van het seizoen clubgeschiedenis bij Roda JC Kerkrade. Bovendien is de Belgische Syriër maar twee doelpunten verwijderd van zijn persoonlijke record aantal competitietreffers per seizoen.
In zijn negentien competitie-optredens van dit seizoen was de spits al veertien keer trefzeker. Dat aantal is maar twee treffers minder dan zijn meest productieve seizoen ooit. In de jaargang 2007/08 kwam de achtvoudig international voor Syrië in 33 wedstrijden tot zestien goals voor Germinal Beerschot. Met andere woorden: zaterdag kan Malki met twee treffers die persoonlijke mijlpaal evenaren in het thuisduel met NEC.
Door de indruk die hij in dat seizoen maakte, wilde zijn huidige trainer Harm van Veldhoven – toen aan het roer bij Antwerpen – hem in 2009 al presenteren als nieuwe spits. Die overgang ketste af, maar dit seizoen werden de twee in Limburg alsnog herenigd.
Overigens is opvallend dat Malki, ruim clubtopscorer in Limburg, alleen in dit seizoen en zijn vooralsnog meest productieve jaargang in de dubbele cijfers eindigde. Verder kwam hij voor SV Roeselare, Germinal Beerschot, Lokeren en het Griekse Panthakrikos nooit verder dan zes seizoenstreffers.
Malki had dit seizoen voor zijn veertien goals precies 1286 minuten nodig. Dat komt neer op een treffer per 91 minuten. Wanneer de Syriër die reeks voortzet in de komende veertien competitiewedstrijden eindigt hij dus op 28 treffers. Behalve een persoonlijk record zou dat ook een ongeëvenaarde prestatie bij Roda zijn.
Het clubrecord aantal competitietreffers staan in Kerkrade nog altijd op naam van Dick Nanninga en de Deen John Eriksen. Zij kwamen beiden tot 23 goals.
Door de trefzekerheid van Malki zal Roda op 1 april de optie in zijn verbintenis lichten. Dan staat de aanvaller niet meer tot medio 2012 onder contract, maar is hij formeel tot de zomer van 2014 eigendom van de Limburgers.
Zelf blijft Malki verschoond van hoogmoed. 'En ik heb ook al gescoord met mijn rug, mijn hand en via een koprol. Maar het gaat me niet om de schoonheid van goals, maar om de waarde ervan. Mensen herinneren je altijd aan je belangrijke doelpunten en dat is wat ik bij Roda JC wil realiseren.'
Bron: VI
Micheltjuh
Zo Feb 12, 2012 1:54 pm
Onderwerp:
MALKIIIIIIIIIIII En gisteren weer een schitterende goal, op tv noemden ze hem al als zijnde "op weg om een fenomeen te worden" lol
Johan
Beheerder
Wo Feb 29, 2012 5:46 pm
Onderwerp:
Van Veldhoven en Roda JC in de zomer uit elkaar
Hoofdtrainer Harm van Veldhoven vertrekt aan het einde van het seizoen bij Roda JC Kerkrade. Dat maakt de club uit Limburg woensdag bekend.
Van Veldhoven en Roda JC spraken de afgelopen periode regelmatig over de toekomst. Uit die gesprekken is gebleken dat de oefenmeester toe is aan een nieuwe uitdaging. "Ik heb in Kerkrade altijd veel respect gevoeld. We hebben samen prachtige prestaties neergezet. Ik wens de club voor de toekomst heel veel succes", aldus Van Veldhoven in een persbericht.
"De samenwerking tussen Roda JC Kerkrade en Harm is er één om trots op te zijn en het heeft beide partijen veel goeds gebracht. Wij wilden dit graag continueren, maar Harm heeft hierin een ander besluit genomen. Wij wensen Harm in ieder geval enorm veel succes in zijn verdere carrière", voegt technisch directeur Gerard Wielaert daar aan toe.
Van Veldhoven is sinds 2008 werkzaam bij Roda JC. Eerder was de hoofdtrainer werkzaam bij Belgische clubs als Germinal Beerschot, Cercle Brugge en FC Brussels. Momenteel neemt Roda JC de negende plek in in de Eredivisie.
justin
Wo Feb 29, 2012 7:32 pm
Onderwerp:
Kan het mis hebben,maar in het begin was er toch behoorlijk wat gemopper op van Veldhoven. Volgens mij heeft ie het goed gedaan. Roda weet nu wat weg gaat en niet wat er voor in de plaats komt,dit is dan weer afwachten.
Micheltjuh
Za Mrt 03, 2012 2:59 am
Onderwerp:
justin schreef:
Kan het mis hebben,maar in het begin was er toch behoorlijk wat gemopper op van Veldhoven. Volgens mij heeft ie het goed gedaan. Roda weet nu wat weg gaat en niet wat er voor in de plaats komt,dit is dan weer afwachten.
Van Veldhoven is gekomen in een tijd dat het heel erg zwaar was bij Roda JC en iedereen het liefst direct resultaat wou zien. In het begin heeft hij het dan ook niet gemakkelijk gehad bij Roda JC, want iedereen kan zich nog de persconferentie met Gertjan Verbeek herinneren. Iedereen lachtte toen om van Veldhoven, maar ondertussen is hij de langstzittende trainer in de Eredivisie. Hij heeft zich bewezen als trainer zijnde en ik vind het dan ook heel erg jammer dat hij ons gaat verlaten. Ik zal hem in ieder geval op mijn kniën bedanken voor alles wat hij ons gebracht heeft: HARM BEDANKT!!
Seán Ó Duíc
Beheerder
Za Mrt 03, 2012 5:27 pm
Onderwerp:
Micheltjuh schreef:
justin schreef:
Van Veldhoven is gekomen in een tijd dat het heel erg zwaar was bij Roda JC en iedereen het liefst direct resultaat wou zien. In het begin heeft hij het dan ook niet gemakkelijk gehad bij Roda JC, want iedereen kan zich nog de persconferentie met Gertjan Verbeek herinneren. Iedereen lachtte toen om van Veldhoven, maar ondertussen is hij de langstzittende trainer in de Eredivisie. Hij heeft zich bewezen als trainer zijnde en ik vind het dan ook heel erg jammer dat hij ons gaat verlaten. Ik zal hem in ieder geval op mijn kniën bedanken voor alles wat hij ons gebracht heeft: HARM BEDANKT!!
Maar Gerrit heeft wel gelijk Michel, ook jij en de andere Roda-vrienden op het forum verguisden Van Veldhoven in het begin.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum